Kommunikáció masszázs közben: Mikor segít és mikor árt a beszélgetés?

2021.2.11.JótanácsokOlvasás 5 perc

A megfelelően megválasztott szavak néha jobb benyomást hagynak, mint maga a masszázs. Ebből a cikkből megtudhatja milyen a professzionális kommunikáció és mit kell elkerülnie a masszőrnek.

Kommunikáció masszázs közben kep

A kommunikáció a masszőr munkájának fontos, de gyakran elhanyagolt része. Attól, amit mond vagy ellenkezőleg, amit nem mond, nagy mértékben függ a kliens masszázsélménye. A helyes megnyilvánulás segíthet elnyerni az ügyfél bizalmát és éreztetni vele, hogy jó kezekben van.

Vizsgáljuk meg közelebbről milyen a megfelelő professzionális kommunikáció.

A kevesebb több

A masszázskor folytatott kommunikáció alapja a masszőr etikája. Minden, amit a masszázs során hall az ügyféltől, szigorúan bizalmas.

A masszázs nemcsak a testre hat, hanem a pszichikára is. Gyakran előfordul, hogy az ügyfelek a kikapcsolódás és az ellazulás hatására beszélnek nehézségeikről, gondjaikról, családi és munkahelyi problémáikról.

Ezekre a problémákra nem kell megoldást keresni, csak hallgassa meg őket és fejezze ki együttérzését. Legyen elérhető az ügyfelek számára és biztosítsa őket arról, hogy hallgatja és figyeli, amit mondanak. Általában elegendő, ha az ügyfél kibeszéli magát és megkönnyebbül.

Az empatikus masszőrök széles ügyfélkörrel rendelkeznek - az emberek nemcsak ügyes kezük miatt keresik őket, hanem hogy megkönnyebüljenek a problémáiktól.

Ugyanakkor a masszőr nem lehet túl bőbeszédű, a masszázs során nem szabad túlságosan elterelni az ügyfél figyelmét. Tudnia kell, hogy nem mindenkit érdekel a személyes élete. Az emberek azért fordulnak Önhöz, hogy megpihenjenek,regenerálódjanak vagy megoldják egészségügyi problémáikat.

Az ügyféllel leginkább a masszázs előtt és után kell beszélgetni. A masszázs ideje alatt korlátozódjon az ügyfél kényelmével kapcsolatos kérdésekre.

Kommunikáció masszázs közben kep

A jó kommunikáció alapjai

  • Az első találkozás során nézzen az emberek szemébe.
  • Masszázs előtt a masszőr kérdezze meg milyen a kliens egészségi állapota, az ellenjavallatokat és hogy milyen problémát szeretne megoldani.
  • Ha a kliens először van masszázson, ismertesse vele a masszázs menetét és figyelmeztesse mire kell figyelnie és mit kell elkerülnie a masszázs után.
  • Hallgasson figyelmesen és legyen jelen a bevezető beszélgetés során.
  • Ne használjon olyan szakkifejezéseket és szlenget, amelyet az ügyfelek nem értenek.
  • A masszázs során kérdezze meg, hogy a kliens jól érzi-e magát és rendelkezik-e mindennel, amire szüksége van.
  • A masszázs végén ne felejtse el megkérdezni, hogy minden rendben volt-e és mennyire elégedett a masszázzsal.

Hogyan fejezze ki magát terápiás hatással

A konyhanyelvet annyira automatizálva használjuk, hogy általában nem is gondolkodunk mélyebben a szavak megfelelő kiválasztásán. A helyes szóválasztás azonban jelentősen hozzájárulhat a masszázs általános gyógyító hatásához.

A pozitív szavak gyógyító hatásúak

Az orvosi kutatások kimutatták, hogy a testben az érzések észlelése - a kellemestől a fájdalmasig - bizonyos mértékben szubjektív és az egyén gondolataitól és meggyőződésétől függ.

Például azok a páciensek, akik féltek a fájdalomtól és inkább arra koncentráltak, több negatív érzést tapasztaltak, mint azok, akik elfogadták önmaguk részeként és pozitívabb kapcsolatot alakítottak ki vele.

Ennek az ismeretnek gyakorlati felhasználása van a masszőr munkájában. A pozitív kifejezések segítségével nagyobb pihenésre és bizalomra késztetheti az ügyfelet, így megerősítheti a masszázs teljes relaxáló hatását.

Terelje el az ügyfél figyelmét a fájdalmas helyek leírásáról pozitívabb képekre olyan szavak segítségével, mint például a "kényelem, melegség, kikapcsolódás" és hasonlók.

Kommunikáció masszázs közben kep

Használjon egyértelmű kifejezéseket

Egyes szavak találóbbak. Például a lazac egy bizonyos színárnyalat specifikusabb megjelölése, mint a rózsaszín általános megnevezés. Ezért gondosan válassza meg a kifejezéseket és használjon találó és érthető szavakat.

A leírás könnyebben érthető

A leírások és összehasonlítások könnyebben behatolnak az ügyfelek elméjébe, nem csak az általános kifejezések. Például nem mindenki tudja azonnal, mit képzeljen el a "lazuljon el" kifejezés alatt.

Kommunikáció masszázs közben kep

A nem egyértelmű utasítások az ügyfelet még feszültebbé tehetik.

Cserélje le őket a „Figyeljen a légzésre és képzeljen el egy olyan pillanatot, hogy a vállát kellemes melegség árasztja el. Minden lélegzetvételnél érzi, hogy egyre jobban csökken. ”

Csendesítse el a belső monológot

Végül egy tanács, amely nem a kommunikációval kapcsolatos. Csendesítse el saját gondolatait és tartsa a figyelmét a jelenben a masszázs egész ideje alatt.

Minél több nyugalmat és csendet sugároz a masszázs során, annál hamarabb ráhangolódnak a kliensek erre a sajátos légkörre. A masszázs után kikapcsolódottak, kipihentek és új energiával feltöltöttek.

Inspirálta Önt a cikk valami újra, de nincs meg hozzá a szükséges felszerelése?
[blue_block_text]

Hozzászólások a cikkhez 0

Legyen Ön az első, aki hozzászól.